| A Dulastar
Mary-Kate és Ashley pici baba koruk óta hatalmas és hűséges rajongótábort vonzottak maguk köré. Szüleik már kotán felismerték, hogy ezt a lehetőséget vétek lenne kihasználatlanul hagyni, ezért egy kitűnő ügyvéddel, Robert Thorne-nal 1993-ban megalapították a Dulastar Entertainment Groupot, amely az összes Olsen-kiadvánnyal és termékekkel kapcsolatos ügyeket intézi.
A Bír-Lak című sorozat utolsó részét 1995-ben forgatták. Egy színész számára valamely népszerű sorozatban játszani olyan, mint a lottóötös, amikor viszont vége, az a tragésiával egyenlő. Az Olsen ikreknek szerencséjük volt, hiszen addigra már biztos lábakon állt a saját cégük, és ügyes menedzserüknek köszönhetően kész terveik voltak a folytatásra. Több olyan filmet készítettek, amelyet csak videón jelentettek meg, és olyan népszerű saját sorozatokat készítettek, mint a "Mary-Kate és Ashley kalandjai" (The Adventures of Mary-Kate and Ashley), vagy a You're Invited to Mary-Kate & Ashley's ...., nagyobb mozifilmjeik, mint például a Kettőn áll a vásár, vagy a New York-i bújócska, szintén komoly sikereket arattak. Az Olsen ikrek körülbelül 40 videót jegyeznek, több mint 15 nagylemez jelent meg a nevük alatt, könyveiket pedig már több mint 30 millióan vásárolták meg. A CNN már 1993-ban 300 millió dollárra becsülte az ikerpár értékét, el lehet képzelni, hogy ez a szám ma már mekkora lehet...
Tizenöt év telt el azóta, hogy a cég létrejött, a családi vállalkozásból időközben 1 milliárd dolláros médiabirodalom lett. Amikor Thorne lett a lányok mendzsere, hamar elérte, hogy az akkor három éves gyerekek fizetése epizódonként 4 ezer dollárról 25 ezerre nőjön, és közben felépítette a videofilmekkel és ajándéktárgyakkal foglalkozó vállalatot is.
Az ikrek 2005. január 26-án jelentették be, hogy átveszik az irányítást, az ötvenés Thorne pedig elhagyja a céget. "Tizenöt éven át napi 20 órát dolgoztam, itt az idő, hogy egy kicsit pihenjek" - nyilatkozta az In Touch magazinnak. Thorne igazi úriemberként nem volt hajlandó arról beszélni, hogy vajon mennyiért adta el résztulajdonát Mary-Kate-nek és Ashley-nek, egyszerűen csak annyit mondott, hogy az üzlet közös megegyezéssel jözz létre, és ő tiszteletben tartotta az ikrek kívánságát.
De vajon mit kezdenek majd a Dualstarral? Kétségtelen,hogy az elmúlt években rengeteg tapasztalatot gyűjtöttek össze a színészet és a filmezés terén, ám az üzleti élet egészen más.A sajtó máris találgatja, hogy meddig lesznek képesek szinten tartani a virágzó céget, lesznek-e új ötleteik, és véghez tudják-e majd vinni a terveiket.
A helyzet igencsak kiélezett, hiszen ahogy az ikrek betöltötték a tizennyolcat, nagyon sok változással kellett szembenézniük. Már nem azok az édes kis tipegők vagy huncut kislányok, akikért a gyerekek elrángatják a szüleiket a mozikba, és megvetetik velük az Olsen-termékeket. Felnőttkorba léptek, más kérdések foglalkoztatják őket, és egyre inkább vágynak arra, hogy komolyabb filmeket készítsenek. Hogy a régi rajongóik követik-e őket, lutri. Hogy képesek lesznek-e újakat toborozni, még nagyobb lutri. Ráadásul mindezt egy profi, sokat tapasztalt üzletember segítsége nélkül kell majd véghezvinniük...
"Jelenleg mindketten az egyetemi tanulmányaikra koncentrálnak, és a legfontosabb dolog mindannyiuk számára az, hogy Mary-Kate egészsége helyreálljon" - magyarázta Michael Pagnotta, az ikrek publicistája. Igaza lehet, hiszen abban az esetben, ha az ifjú hölgy nem lesz képes leküzdeni anorexiáját, teljesen tönkreteheti az Olsen imidzset, és ezzel együtt a céget is. Szakértők szerint sajnálatból nem vásárolnak az emberek, ezért arra semmiféleképpen nem lehet számítani, hogy ekkor is tovább virágzik majd a vállalat.
A Los Angeles-i központú Dualstar hatalmas és erős birodalom. 2004-es forgalmukat 1 milliárd dollár körülire becsülik, ami a mary-kateandashley babák, könyvek, videók, filmek ruházati és kozmetikai termékek eladásából áll őssze. A bevétel jelentős részét az amerikai vásárlók adják, csak körülbelül 15 százalék érkezik máshonnan. Ám az elemzők szerint a külföldi vevők aránya 2006-ra akár meg is duplázódhat.
Egy interjúban Thorne elmondta, hogy szeretnének olyan birodalmat felépíteni, mint Disney, aki a rajzfilmjeivel a gyerekeket célozta meg, de a Touchstone védjegy alatt felnőtteknek is készítenek filmeket, tehát más közönségréteget is el tudnak érni. Mary-Kate úgy hiszi, hogy bár ők maguk túl vannak a tizennyolcon, régi filmjeiket és sorozataik tévés ismétléseivel újra meg újra képesek megfogni a fiatalokat.
Az utóbbi időben úgy tűnik, mintha egyre nagyobb hangsúlyt helyeznének a fiatal lányok körében rendkívül népszerű divatos holmik árusítására, és kevésbé foglalkoznak az elektronikus kütyükkel, és játékokkal. Az ikrek azt is tervezik, hogy újra beindítják a Mary-kateandashley magazint, amely évekkel ezelőtt mindössze néhány számot ért meg, majd megszűnt. A lapban a tiniknek szóló cikkeken, tanácsokon kívül természetesen a Dualstar által árusított holmik hirdetései is megtalálhatók lesznek.
"Mivel mindenért keményem megdolgoztunk, óvatosak vagyunk, ha új befektetésről vagy üzleti döntésről van szó" - nyilatkozta egyszer Ashley. Amíg az ikrek egyetemre járnak, addig a Dualstar Los Angeles-i központjában és londoni kirendeltségén a munkatársaik nélkülük intézik a napi teendőket, viszont a New York-i beszállítókkal ők maguk is tartják a kapcsolatot. Judy Swartz, a Dualstar divattervezője szerint sokkal szabadabban hozhatnak ezentúl döntéseket, sé már komoly terveik vannak egy új márka kialakítására, amely a huszonéves fiatalok igényeit elégíti majd ki.
Az, hogy az ikrek külön-külön indítanának vállakozást, egyáltalán nem valószínű, hiszen egész életükben együtt dolgoztak, és kiváló partnerei lettek egymásnak. Amikor megkérdezik őket, mindig azt válaszolják: nincs kizárva, hogy előbb-utóbb önállósodnak, de egyelőre a közös cégüket kell kormányozniuk. Régi menedzserük, Thorne vállalta, hogy néhány hónapon át tanácsadójuk marad, hogy a rázós helyzeteken átsegítse őket.
Hogy ezután mi következik, lehetetlenség megjósolni.
Lécci ne másold, mert saját gépelés! Köszi! | |